Considerem important poder oferir als infants una entrada a l’escola respectuosa amb els diversos ritmes i necessitats i alhora, tranquila.
Per això, cada matí els i les alumnes quan entren a l’aula participen de manera autònoma de les diverses propostes que troben preparades.
D’aquesta manera oferim l’espai i el temps per a que cada infant pugui guardar les seves pertinences al seu ritme i així doncs, la seva autonomia es vegi reforçada des del primer moment, sense pressa i tenint en compte els seus interessos individuals en el moment de triar la proposta per la que vol començar.
A més, aquesta estona ens permet a les mestres acompanyar i atendre les necessitats individuals de cada infant i acollir-los a l’aula d’una forma molt més propera i humana.
Alguns exemples de les propostes que facilitem són:
- Crear un quadre a l’espai d’art.
- Pintar amb aquarel·les.
- Practicar l’escriptura amb el Diari de les Lletres.
- Fer collarets.
- Montar trencaclosques.
- Escriure vocabulari de l’estació de l’any concreta a les pissares de sorra.
- Realitzar construccions a la tarima amb material no estructurat.
- Escriure missatges bonics per als i les companyes.
- Dibuixar amb ceres i retoladors negres permanents.
Després d’aquesta estona, els infants recullen totes les propostes i es preparen a la rotllana per a fer l’assemblea; comptem els infants que som a l’escola i els que s’han quedat a casa, observem el calendari… i descobrim quines són les activitats que farem al llarg del dia.