De la mateixa manera que per aprendre a llegir i a escriure hem d’aprendre els elements que composen el llenguatge escrit, les lletres i les paraules, per aprendre a pintar i dibuixar cal descobrir quins són els elements bàsics que composen el llenguatge visual.
Així és com moltes de les propostes que plantegem tenen com objectiu treballar amb el punt o la línia.
Aquests dies hem proposat una creació de línies amb colors freds i amb el treball en parelles. En primer lloc, de dos en dos, els infants creaven línies verticals amb celo de pintor per fer unes reserves. Calia el treball en equip i la destresa suficient per disposar el paper sense que es rebregués i dibuixessin línies. A continuació, havíem de pintar els espais creats amb diferents colors.
Un cop assecada la creació, retiraven les reserves. I, oh, sorpresa! en treure-les es quedaven dibuixades línies rectes que meravellaven a tots i totes.
Ara toca, pintar línies horitzontals als espais blancs i fer petites escales sense trepitjar les franges verticals. Destresa, motricitat i control dels estris per crear unes produccions que, tot i respondre a una mateixa consigna gràfica, posa de manifest com cada creació és única i ajuda a cada infant de manera diferent. Uns han de parar més atenció en la creació del grafisme i la seva direccionalitat, els altres necessiten tenir més cura en la manipulació de la pintura amb el pinzell, algú altre necessita practicar la paciència i espera per tal de pintar línies sense que s’ajuntin les unes amb les altres…